Informacja Zarządcza
Temat numeru: Tworzenie dashboardów zarządczych w Excelu
W tym numerze magazynu tematem wiodącym jest tworzenie dashboardów dla celów zarządczych oraz analiza dużych zbiorów danych w Excelu. W pierwszym temacie ciekawy materiał, w którym stworzony zostaje dashboard HR jako niezbędne narzędzie dla współczesnego pracodawcy. Z drugiego zakresu poznamy zastosowanie funkcji SUMY.CZĘŚCIOWE oraz kolejną, trzecią już część o zastosowaniu Power Pivota, tym razem o budowaniu relacji między tabelami. W artykule z dziedziny excelowych narzędzi zarządzania – wyznaczanie rabatów dla zleceń sprzedażowych z zastosowaniem narzędzia Szukaj wyniku. W tym wydaniu przykłady zastosowania funkcji kalkulacji rat kredytowych: kapitałowych, odsetkowych i łącznych. W cyklu KNIME Analytics Platform – jak stworzyć pierwsze workflow, przeciętne wynagrodzenia i emerytury w Polsce. O zasadach tworzenia kokpitów w materiale – Twoja firma ewoluuje w kierunku modelu horyzontalnego? Twój kokpit zarządczy musi to odzwierciedlać! Z obszaru Business Process Model and Notation tym razem zdarzenia i czynność – cechy i notacja. Na kolejny rok planowane tematy i zagadnienia to głównie: zastosowanie Excela w data mining oraz inne jego narzędzia, wizualizacja informacji zarządczej w Excelu i nie tylko, Excel w marketingu i controlling działań marketingowych oraz jego zastosowanie jako narzędzia do wspierania sprzedaży.
W tym wydaniu: