Geomarketing – analityczne wsparcie szefa sprzedaż
Systemy GIS (Geographic Information System – System Informacji Geograficznej) oferują bogate narzędzia analityczne do przetwarzania danych, które coraz częściej wspomagają menedżerów w podejmowaniu kluczowych decyzji.
Geomarketing wykorzystywany jest od dawna, jednak wysokie koszty specjalistycznego oprogramowania oraz pozyskiwania danych skutecznie ograniczały jego używanie tylko do największych firm oraz instytucji. Ciągły postęp technologiczny w sektorze IT sprawia jednak, że koszty te stopniowo maleją. Duży przełom stanowiło pojawienie się na rynku map interaktywnych (np. Google Maps w 2005 roku). Wówczas w świadomości szerokiego grona odbiorców pojawiła się możliwość wykorzystania map do wspomagania zarządzania, m.in. przez wszechstronną wizualizację i analizę danych.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 86% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.