Wyznaczanie rabatów dla zleceń sprzedażowych – narzędzie Szukaj wyniku
Na dzisiejszym, jakże wymagającym rynku sprzedażowym jedną z najważniejszych kart przetargowych jest rabat udzielany klientowi przy zakupie czy to usługi, czy towaru. Oprócz działania ekonomicznego ma on dla kupującego również aspekt psychologiczny. Klient czuje się wyróżniony i doceniony przez sprzedawcę, jak i markę, którą on reprezentuje. W materiale zostanie przedstawiony sposób budowy narzędzia do wyliczania % rabatu zamówienia przy zachowaniu % marży całego zamówienia na odpowiednim poziomie.
Na przykład dla danego zamówienia maksymalny procent obniżki będzie taki, przy którym marża całego zamówienia będzie wynosiła 18%. Gotowy model przedstawia Rysunek 1.
W zestawieniu zamówienia przewidzianym na 10 różnych produktów użytkownik podaje produkt, cenę, koszt jednostkowy produktu (wytworzenia plus pozostałe koszty), ilość. W kolejnych kolumnach wyliczana jest wartość każdej pozycji jako iloczyn ilości i ceny, koszt całkowity jako iloczyn ilości i kosztu, marża [zł] jako różnica wartości i kosztu całkowitego oraz marża [%] jako iloraz marży [zł] przez wartość.
Pod tabelą zamówienia wyliczone są najważniejsze wartości (ich formuły przedstawia Rysunek 2):
1. Wartość zamówienia – jako suma wszystkich wartości z tabeli;
2. Koszt zamówienia – jako suma wszystkich kosztów całkowitych z zestawienia;
3. Marża zamówienia – jako różnica wartości zamówienia i kosztu zamówienia;
4. marża % zamówienia – jako iloraz marży zamówienia przez wartość zamówienia z zastosowaniem funkcji JEŻELI.BŁĄD;
5. W polu % rabatu wpisywany będzie odpowiedni % rabatu na wartość całego zamówienia;
6. Wartość zamówienia po rabacie, która jest obliczana jako wartość zamówienia pomniejszona o % rabatu;
7. Marża zamówienia po rabacie wyliczana jest jako różnica wartości zamówienia po rabacie i kosztu zamówienia.
8. % marża zamówienia po rabacie wyliczana jest jako iloraz marży zamówienia po rabacie i wartości zamówienia po rabacie.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 58% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.