Magazyn Controlling
Temat numeru: Centra usług wspólnych
Centra Usług wspólnych oraz Business Process Outsourcing to rozwiązania pomagające w optymalizacji pracy poszczególnych działów przedsiębiorstwa – podniesieniu efektywności i przejrzystości procesów oraz redukcji kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa. Ponadto rozwiązania te poprawiają jakość i terminowość usług i, wbrew powszechnym obawom, pomagają w bieżącej kontroli działań. Najczęściej krótko po uruchomieniu centrum firma zyskuje widoczną i długotrwałą poprawę efektywności.
Rynek SSC i BPO rozwija się w Polsce bardzo prężnie. w ostatnich latach SSC/BPO przekształciły się z miejsc świadczących proste usługi w placówki zatrudniające wysoko wykwalifikowanych pracowników i obsługujące strategiczne funkcje firm i zewnętrznych klientów. centra Usług wspólnych najczęściej powstają w takich branżach jak: bankowość, finanse, telekomunikacja, przemysł, handel, rozrywka i media. Decydując się na rozwiązanie jakim jest SSC, organizacje podejmują szereg wyzwań.
W tym wydaniu: