Controlling i Rachunkowość Zarządcza
Temat numeru: Mierzenie i raportowanie efektywności działań przedsiębiorstwa
Miesiąc grudzień w każdej firmie to czas raportowania, analizowania i badania efektywności działań prowadzonych przez cały mijający rok. Czy podjęte działania sprzedażowe, marketingowe i promocyjne przyniosły pożądany i zakładany efekt wzrostu sprzedaży? Czy wprowadzone zmiany organizacyjne przyczyniły się do obniżenia kosztów funkcjonowania jednostki czy sprawniejszego jej działania? Co poszło dobrze, a co źle i co należy zmienić w nadchodzącym roku? Końcówka roku to czas rozliczenia z całorocznej działalności organizacji i do tego właśnie nawiązuje temat wiodący tego numeru, którym jest Mierzenie i raportowanie efektywności działań przedsiębiorstwa. Jak zbudować marżowy rachunek rentowności w firmie usługowej dowiedzą się Państwo z obszernego materiału na przykładzie firmy Finder S.A. W magazynie czytelnicy znajdą sposób na określenie efektywności działań marketingowych przy użyciu wskaźników mediowych czy też sposób na przeprowadzenie wielowymiarowej analizy sprzedaży. Nie zabraknie oczywiście wsparcia dominanty numeru przykładem z Excela. Ponadto w numerze druga część z cyklu konsolidacji sprawozdań finansowych. Tym razem przedstawiamy przykład bilansu grupy spółek. O metodach racjonalnego gospodarowania zasobami w przedsiębiorstwie dowiemy się z materiału o analizie ABC i XYZ. Na koniec polecam ciekawy artykuł o formach zatrudnienia pracowników w firmie, plusach i minusach każdej z nich. W aktualnościach przedstawiamy plan głównej tematyki poszczególnych numerów na 2016 rok.
W nadchodzącym roku każdy z czytelników znajdzie coś ciekawego dla siebie z obszaru controllingu, rachunkowości, finansów i zarządzania.
W tym wydaniu: