Planowanie sprzedaży za pomocą analizy wskaźnikowej
W warunkach zaostrzonej konkurencji rynkowej jednym z kluczowych czynników sukcesu przedsiębiorstwa jest efektywne zarządzanie procesami sprzedaży. Punktem wyjścia w podnoszeniu efektywności tychże procesów jest planowanie sprzedaży poprzedzone jej wnikliwą analizą. Niniejszy artykuł ma na celu przedstawienie przebiegu analizy i planowania sprzedaży w przedsiębiorstwie przy wykorzystaniu wskaźników KPI. Opracowanie składa się z dwóch części – teoretycznej i empirycznej. W części teoretycznej omówiono istotę wskaźników KPI, funkcje jakie pełnią w procesie zarządzania sprzedażą, możliwe ich zastosowania w procesie analizy i planowania sprzedaży. W części empirycznej, na podstawie przeprowadzonego studium przypadku, zilustrowano proces analizy i planowania sprzedaży w przedsiębiorstwie zajmującym się wytwarzaniem tzw. zdrowej żywności oraz ukazano potencjał decyzyjny, jaki płynie z zastosowania wskaźników KPI. Zwieńczeniem artykułu jest podsumowanie zawierające najważniejsze wnioski oraz ocenę przydatności wykorzystanej metody.
Przychody stanowią szczególną rolę warunkującą utrzymanie i rozwój przedsiębiorstwa na rynku w długim okresie. W odróżnieniu od kosztów mają charakter zewnętrzny – to znaczy, że są uzyskiwane na rynku. Warunkiem koniecznym do zaistnienia przychodu jest zatem nawiązanie współpracy z kontrahentem, a działaniem wspierającym ten proces jest skuteczne zarządzanie sprzedażą, które rozpoczyna się od analizy i planowania.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 82% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.