Controlling i Rachunkowość Zarządcza
Temat numeru: Controlling potencjału marki
Czy zdarzyło się Państwu oceniać potencjał marki Państwa przedsiębiorstwa? Czy traktujecie markę jako czynnik, który może przełożyć się na wzrost konkurencyjności przedsiębiorstwa? Jak pisze w swoim artykule Krzysztof Maślankowski: „wpływy są ze sprzedaży pod efektywną marką. Od wartości marki zależy wielość portfela klientów, którzy przynoszą firmie zyski i docelowo wpływy pieniężne”. By te wpływy rosły, konieczne są inwestycje w markę. Warto potraktować te inwestycje jako inwestycje w aktywa firmy, umożliwiające jej rozwój. W artykule „Ocena potencjału wartości marki z wykorzystaniem narzędzi controllingowych” będą Państwo mogli prześledzić i samodzielnie zbudować model controllingu potencjału marki przedsiębiorstwa. A warto, proszę mi wierzyć! To już kolejny tekst w konwencji obejmującej opracowanie, z plikami excelowymi na www. Gorąco zachęcam do lektury!
W numerze znajdą Państwo również analizę kosztów i korzyści outsourcingu marketingu oraz praktyczny tutorial, jak podejść do tematu białej listy podatników VAT w Excelu, w sposób, który umożliwi weryfikację więcej niż jednego numeru rachunku bankowego. Polecam również Państwa uwadze praktyczny komentarz do przebiegu kontroli w projektach objętych wsparciem z funduszy unijnych.
Zapraszam Państwa do kontaktu z Redakcją – dajcie znać, jak oceniacie numer, jakich tematów powinno być więcej, a jakich mniej. Czekamy na Państwa opinie!
W tym wydaniu: