Controlling i Rachunkowość Zarządcza
Temat numeru: Controlling marketingowy
W marketingu zmiany odnotowujemy właściwie codziennie. Jesteśmy świadkami małej rewolucji, która wynika z pojawienia się nowych kanałów informacji, ograniczeń prawnych, nowoczesnych mediów, rewolucyjnych technologii czy metod pomiaru wyników działań, które są prawdziwym wyzwaniem dla marketerów. I to oni często koncentrują się na obszarze kreatywnym swoich przedsięwzięć, chcą się wykazać, pokazać i zaistnieć. W żadnej innej branży nie ma takiego znaczenia zasada: „Wyróżnij się albo zgiń“ – co jest zupełnie zrozumiałe, choć niestety powoduje, że łatwo zapomnieć o aspekcie finansowym podejmowanych działań. Z kolei finansistom i controllerom w firmie często zarzuca się nierozumienie roli marketingu i jego znaczenia dla zarządzania firmą. Czy można pogodzić te dwa światy? Czy i w jaki sposób controlling marketingowy ma szansę wpłynąć na poprawę wyników firmy? O tym w artykule Anny Sperskiej „Jak controlling marketingowy wpływa na poprawę wyników firmy?”, do którego lektury gorąco Państwa zachęcam. Może warto podsunąć bieżący numer do działu marketingu w Państwa firmie? Inspirująca lektura gwarantowana!
Ponadto, w „CiRZ” prezentujemy przykłady wykorzystania konkretnych wskaźników w controllingu marketingu interentowego, instruktaż do rysowania kont T-owych w Excelu oraz praktyczne aspekty przygotowywania skonsolidowanych sprawozdań finansowych wraz z wymaganą dokumentacją.
W tym wydaniu: