Controlling i Rachunkowość Zarządcza Wydanie 11/2015 - Umowy wsparcia Service Level Agreement
Wydanie 11/2015

Controlling i Rachunkowość Zarządcza

Temat numeru: Umowy wsparcia Service Level Agreement

W dzisiejszych czasach pracownik działu controllingu musi być „wszechstronny”. Co to oznacza? Czy powinien być świetnym ekspertem z dziedziny raportowania, budżetowania czy szeroko pojętego controllingu? Czy to wystarczy? Czy nie powinien być również dobrym: księgowym? negocjatorem? trenerem? Czy nie powinien znać świetnie różnego rodzaju narzędzia typu Excel, Access, SQL, systemy BI? Czy nie powinien też wiedzieć, co to jest proces w firmie, jak go zbadać i przedstawić w formie graficznej? Taka szeroka wiedza jest wymagana od pracowników tych działów. Oczywiście trzonem umiejętności są cechy czysto controllingowe, ale dodatkowo wymagana jest wiedza z innych obszarów działalności całego przedsiębiorstwa. Aby sprostać tym rosnącym potrzebom zmieniać trzeba oblicze naszego miesięcznika. Czynić go różnorodnym w tematyce, ale zawsze z tematem wiodącym, przedstawianym wielowymiarowo.

Tematem przewodnim bieżącego numeru jest umowa SLA – Service Level Agreement. Czy umowa typu SLA jest typową umową wsparcia? Jakie są jej podstawy prawne? Jakie standardowe wskaźniki efektywności są w niej stosowane? Jak stworzyć w Excelu narzędzie do jej rozliczania? Tego dowiedzą się Państwo z materiałów przygotowanych przez ekspertów zajmujących się tym zagadnieniem w codziennej pracy. Poruszamy także interesujące tematy dotyczące procesów w firmie, controllingu sprzedaży i marketingu czy też rachunkowości dla pracowników controllingu. W jaki sposób skonsolidować sprawozdania finansowe dowiemy się na praktycznym przykładzie – rachunku wyników i strat w grupie spółek. Nie zabraknie też miejsca dla materiału na temat zasad i procesów w controllingu budowlanym. Polecamy materiał o wsparciu, jakie powinna dawać obrana strategia marketingowa w celu realizacji opracowanego planu sprzedaży. O metodach modelowania procesów biznesowych dowiemy się z obszernego materiału na ten temat z działu controllingu procesów. Na koniec polecam temat o sztuce perswazji w kontaktach interpersonalnych wewnątrz organizacji.

W tym wydaniu:

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.