Nagrody Dyrektora Finansowego Roku rozdane!

23 września br., podczas Kongresu Dyrektorów Finansowych w warszawskim hotelu Sheraton, odbył się finał jubileuszowej, X edycji Konkursu Dyrektor Finansowy Roku. Podczas uroczystej ceremonii zostali ogłoszeni laureaci plebiscytu promującego i wyróżniającego osoby zarządzające finansami przedsiębiorstw, które cechują się profesjonalizmem, etyką, skutecznością w działaniu oraz stają się biznesowymi wizjonerami budującymi wartość firmy.

Kapituła Konkursu doceniła Beatę Ewę Janowską – Dyrektor Finansową firmy Conbelts Bytom oraz Marka Gruszeckiego – członka zarządu ds. finansowych w firmie Quad/Graphics Europe. Ogłoszenie wyników odbyło się podczas uroczystej gali w Warszawie, która była zwieńczeniem cyklu Kongresów Dyrektorów Finansowych, organizowanego z inicjatywy ACCA, Euler Hermes oraz magazynu Forbes.

Kapituła oceniała nadesłane przez uczestników oraz współpracowników zgłoszenia w dwóch kategoriach konkursowych: Dyrektor Finansowy Małych i Średnich Firm oraz Dyrektor Finansowy Dużych Przedsiębiorstw.

W kategorii dużych przedsiębiorstw tytuł Dyrektora Finansowego Roku otrzymał Marek Gruszecki, który pełni funkcję członka zarządu ds. finansów w Quad/Graphics Europe. Został on wyróżniony za realne przyczynienie się do poprawy sytuacji finansowej spółki, restrukturyzacji jej zadłużenia oraz wzrostu wartości.

W kategorii Małych i Średnich Przedsiębiorstw zwyciężyła Beata Ewa Janowska, Dyrektor Finansowa firmy Conbelts Bytom. Kapituła doceniła laureatkę za restrukturyzację finansów firmy, która znajdowała się w bardzo trudnej sytuacji i walczyła o przetrwanie.

Kapituła przyznała również wyróżnienie w kategorii Dużych Przedsiębiorstw, które otrzymał Adam Żołnowski, wiceprezes ds. finansowych DCT Gdańsk. Doceniono jego wkład w budowę wartości firmy wykraczający poza sferę finansów, a także szerokie spojrzenie, uwzględniające funkcjonowania przedsiębiorstwa w regionie. Adam Żołnowski odniósł sukces jako finansista, menedżer, a także lokalny patriota, przyczyniając się między innymi do usprawnienia funkcjonowania portu w Gdańsku.

Rośnie liczba wyzwań stawianych dyrektorom finansowym

Wyzwań stojących dziś przed dyrektorami finansowymi jest coraz więcej. Właśnie temu zagadnieniu poświęcony był panel dyskusyjny „Wyzwania, przed jakimi muszą stanąć dyrektorzy finansowi w konfrontacji z rzeczywistością prawno-podatkową w biznesie”. – Już dawno przestaliśmy zarządzać wyłącznie ryzykiem podatkowym, dziś zarządzamy szeroko pojętym ryzykiem finansowym. Słowa Przemysława Pohrybeniuka znalazły potwierdzenie w późniejszej prezentacji na temat wyzwań kształtujących przyszłość CFO, którą przeprowadził Dyrektor Zarządzający ACCA Polska oraz Krajami Bałtyckimi – Jak wynika z badań przeprowadzonych przez ACCA Polska, aż 79 procent dyrektorów finansowych będzie zarządzało znacznie szerszym wachlarzem ryzyk niż tylko ryzyko finansowe. Rola CFO już dawno przekroczyła granice zwykłej działalności księgowej i sprawozdawczej.

CFO pozytywnie oceniają rynek

Firma Grant Thornton, jeden z partnerów Kongresu Dyrektorów Finansowych, zbadała nastroje rynkowe 150 dyrektorów finansowych. Okazuje się, że większość z nich z optymizmem patrzy w przyszłość. – CFO w większości spodziewają się wzrostu popytu, przy czym najlepsze perspektywy dotyczą rynku krajowego. Oczekiwania względem eksportu są nieco gorsze, co zapewne spowodowane jest utrzymującym się od dłuższego czasu spowolnieniem gospodarczym – przekonywał Tomasz Wróblewski, Partner Zarządzających w Grant Thornton. Dyrektorzy finansowi bardzo odważnie patrzą w przyszłość. – Chcą rozwijać swoje firmy, myślą o ekspansji na rynki zagraniczne. Twierdzą, że wzrost inwestycji pociągnie za sobą wzrost zatrudnienia, dlatego otwarcie deklarują plany tworzenia nowych miejsc pracy. Zamierzają jednak trzymać jej koszty w ryzach. Czekają na kolejny udany rok z solidną koniunkturą, dlatego wielu z nich przestawia się ze strategii obronnych na strategie ofensywne oparte właśnie na zwiększaniu sprzedaży, inwestowaniu, również poza granicami kraju oraz tworzeniu nowych miejsc pracy – wyliczał Tomasz Wróblewski z Grant Thornton.

Ogólnopolski cykl Kongresów Dyrektorów Finansowych to przedsięwzięcie niekomercyjne, organizowane od siedmiu lat z inicjatywy: ACCA (the Association of Chartered Certified Accountants), Euler Hermes – firmy ubezpieczającej transakcje, dostarczającej raporty handlowe i odzyskującej należności oraz miesięcznika „Forbes”.

Partnerem strategicznym projektu Dyrektor Finansowy Roku był HSBC, natomiast magazyn Finanse i Controlling objął to wydarzenie patronatem medialnym.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.