Przykłady wskaźników KPI do umowy SLA
Umowa SLA (Service Level Agreement) jest umową wsparcia pomiędzy dwiema stronami, której głównym przedmiotem jest zapewnienie ciągłości ważnych dla firmy procesów biznesowych. Przeważnie stosowana i kojarzona jest z usługami IT. W materiale zostaną przedstawione przykłady wskaźników efektywności do mierzenia wykonalności umowy, w zakresie świadczonych usług na dwóch przykładach. Pierwszy z nich to usługi wsparcia świadczone przez pracowników pomocy technicznej dla firmy korzystającej z usługi firmy. Drugim przykładem będą wskaźniki KPI w przypadku umowy o udostępnianiu infrastruktury teleinformatycznej.
W pierwszym przykładzie firma świadcząca usługi posiada linię wsparcia technicznego dla klientów korzystających z jej usług. Umowa wsparcia typu SLA w tym wypadku dotyczy telefonicznego dostępu do eksperta firmy w celu rozwiązania występującego problemu. Jako kluczowe wskaźniki KPI, za pomocą których mierzony będzie poziom realizacji umowy, przyjęto:
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 75% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.