Finanse i Controlling
Temat numeru: Windykacja należności
Nierzetelni kontrahenci oraz klienci zalegający z płatnościami za odebrany towar lub świadczone usługi stanowią realne zagrożenie dla działalności przedsiębiorców. Aby to zagrożenie wyeliminować przedsiębiorca ma do swojej dyspozycji różne narzędzia i techniki. Trzeba jednak pamiętać, jak podkreśla w wywiadzie, dr Krzysztof Matela, prezes Polskiego Związku Firm Windykacyjnych, że „nie istnieje złoty i wypróbowany sposób na dłużnika”. Istnieje za to mnóstwo narzędzi oraz pewien „know- how”, który w obecnym numerze Państwo prezentujemy.
We wspomnianym już wywiadzie staramy się poszukać odpowiedzi m.in. na pytania: które narzędzia windykacyjne są najefektywniejsze, jakie symptomy monitorowania kontrahenta najlepiej wdrożyć w firmie, jak optymalizować politykę kredytową odbiorców, jakie najczęściej błedy popełniają przedsiębiorcy podczas samodzielnej windykacji.
Ponadto polecam Państwu nowy dział „Studia przypadku MBA”, w którym specjalnie dla naszych czytelników prezentujemy case studies opracowane przez praktyków wykładających na najbardziej prestiżowych studiach MBA w Polsce i zagranicą. W obecnym wydaniu przygotowaliśmy przypadek „ Kremowa Dolina”, w którym eksperci z MBA Poznań- Atlanta na UE w Poznaniu analizują opcję strategiczne z wykorzystaniem metody portfelowej McKinsey.
Aby dostarczyć Państwu jeszcze więcej praktycznej wiedzy w numerze rozmawiamy również z Piotrem Mikrutem- prezesem fabryki farb i lakierów Śnieżka oraz laureatem nagrody Przedsiębiorca Roku 2009 o najważniejszych problemach polskich eksporterów, sposobach zabezpieczania się przed ryzykiem wahań kursowych oraz metodach obrony pozycji firmy na rynku w czasach dekoniunktury.
Na koniec zachęcam do zapoznania się z ciekawym raportem opracowanym przez Business Center Club na temat najczęstszych oszustw podatkowych w firmach.
W tym wydaniu: