Jak zdiagnozować w firmie oszustwa gospodarcze - zarządzanie ryzykiem fraudu
Podstawą każdej działalności gospodarczej jest pewien poziom zaufania pomiędzy podmiotami funkcjonującymi na określonym rynku. W takiej sytuacji przepływ towarów, usług i w konsekwencji przepływ wynagrodzenia – mają charakter płynny.
Nie ma wówczas wyraźnej różnicy pomiędzy ewidencją memoriałową a gotówkową – każde działanie przyczynia się do budowania wartości przedsiębiorstwa. Taki obraz jest oczywiście wyidealizowany i niestety znacznie odbiega od rzeczywistości. W praktyce przedsiębiorca nie może pozwolić sobie na komfort zaufania i każda należność już w momencie powstania obarczona jest ryzykiem. Najgorszym rodzajem ryzyka, jakie może spotkać przedsiębiorcę, jest wyłudzenie. W takim przypadku możliwość odzyskania wierzytelności równa jest zeru, a stan taki często wpływa na trudności w wywiązywaniu się z zobowiązań wobec pozostałych kontrahentów.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 94% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.