Informacja Zarządcza
Temat numeru: Raporty cykliczne - o narzędziach i harmonogramach
Raportowanie to controllingowa codzienność. Zbieranie danych, przetwarzanie ich na raporty zarządcze oraz późniejsza analiza to sekwencja czynności wykonywanych w celu bieżącego monitorowania sytuacji w firmie. Z pomocą przychodzą raporty cykliczne, bo oczywiste jest, że układając czynności w powtarzalne ciągi, które pomogą usystematyzować proces, łatwiej nadzorować i realizować powtarzające się zadania.
Chyba każdy twórca raportów, który wykonuje je z jakąś, mniejszą lub większą regularnością, docenia to, że każdy kolejny jest łatwiejszy do sporządzenia i można z niego wyczytać więcej niż z poprzedniego, bo w końcu mamy szerszy kontekst i lepsze możliwości porównawcze. Jak dostosować proces zbierania danych do najistotniejszych potrzeb analitycznych firmy? Jakie narzędzia do raportowania będą najlepsze dla danej organizacji? O czym nie wolno zapominać, przygotowując harmonogram raportów cyklicznych? Odpowiedzi na te pytania znajdą Państwo w artykule Marty Mrozowskiej, do którego lektury gorąco zachęcam.
Ponadto w numerze przeczytają Państwo o zaawansowanej analityce w windykacji, o zwinności w projektach IT, o modelu analizy sprzedaży w Power BI i wreszcie o tym, jak Power BI łączy się z Excelem.
Miło mi poinformować, że od kolejnego numeru całkowicie zmieniamy layout magazynu. Zostańcie Państwo z nami i zmiany oceńcie sami!
W tym wydaniu: