Recepta na sukces
Jacek Santorski niekwestionowany lider polskiej psychologii biznesu i autorytet w dziedzinie coachingu rozmawia z nami o profesjonalnych zasadach Corporate Governance i efektywnych narzędziach sukcesu.
Dzień dobry. Bardzo mi miło, że będę miał możliwość porozmawiać właśnie z Panem na tematy, które stanowią rdzeń współczesnego biznesu i decydują o jego kształcie. Cieszę się, że nasi Czytelnicy dzięki rozmowie z Panem będą mogli spojrzeć na biznes i jego mechanizmy z perspektywy różniącej się od spojrzenia managera uwikłanego w rutynową pragmatykę działań biznesowych.
A więc zaczynajmy.
Na czym polega dzisiejsza odpowiedzialność biznesowa. Czy w dzisiejszym biznesie musi być ona kompatybilna z działaniami CSR?
Współczesna odpowiedzialność biznesowa wiąże się z przyjęciem długoterminowej lub średnioterminowej perspektywy pod względem kapitału materialnego i kapitału społecznego, którym firma dysponuje. Jest nierozerwalnie związana z samoświadomością, z konsekwencją, z jasnym określeniem celów i priorytetów. Biznesmen powinien być świadomy i pewny tego, co chce osiągnąć, co powinno znaleźć się „po drugiej stronie inwestycji”, powinien również realizować swoje działania w sposób spójny. Biznes należy prowadzić w oparciu o rzeczywiste wskaźniki potencjalnej przewagi konkurencyjnej, np. w know how lub kapitale ludzkim, z jednoczesnym zachowaniem wartości moralnych. Jeżeli uda się połączyć wszystkie elementy, w naturalny sposób pojawi się współdziałanie z kontrahentami wedle tych samych czy podobnych standardów. W konsekwencji pojawią się także inne pozytywne wartości przekraczające zakres odpowiedzialności społecznej. Najlepsi włączają strategię CSR w strategię biznesową. Także w Polsce mamy takich przedsiębiorców.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 87% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.