Wzrost organiczny czy akwizycje? A może i jedno, i drugie, ale w jakiej proporcji?
Decyzja o kierunkach rozwoju powinna wynikać ze strategii przedsiębiorstwa, a nie z ogólnej wizji lub ambicji właścicieli i zarządzających.
Podstawowym celem istnienia każdego biznesu jest generowanie zysku dla jego właścicieli. Możemy zatem przyjąć, że najważniejszym zadaniem, jakie właściciele stawiają zarządom swoich przedsiębiorstw, jest takie prowadzenie działalności, aby regularnie, rok do roku, generowały one zyski. Od razu możemy wskazać cel nr 2 – zwiększanie wyników finansowych, a tym samym wartości biznesu. Zatem działania zarządów w dużym uproszczeniu sprowadzają się do kwestii, jak zaplanować, skutecznie wdrożyć, a następnie utrzymać trwałe fundamenty rozwoju firmy.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 94% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.