Rodzaje strategii rozwoju oraz zastosowanie zrównoważonej karty wyników do jej wyznaczenia i wdrożenia w przedsiębiorstwie
Teoria i praktyka zarządzania strategicznego dostarczają szerokiej wiedzy na temat rodzajów strategii rozwoju. Już po przeprowadzeniu analiz strategicznych można przyjąć założenia co do wyboru rodzaju najbardziej optymalnego kierunku rozwoju.
Wybór strategii zawsze zależy od aktualnej sytuacji przedsiębiorstwa, rynku, na którym funkcjonuje oraz aspiracji i wizji osób decydujących o rozwoju firmy. Dlatego też każda strategia jest wyjątkowa i niepowtarzalna.
Kompleksowe podejście do wyznaczenia strategii zakłada formułowanie jej na trzech poziomach:
- ogólnym dla całej organizacji, określającym na jakich obszarach biznesowych firma się skoncentruje i w jaki sposób będzie się rozwijać,
- następnie kaskadowanie jej na poziom poszczególnych biznesów, dla których przyjmowane są adekwatne strategie konkurencji, oraz
- przełożenie jej na obszar strategii funkcjonalnych: badań i rozwoju, marketingu, produkcji, logistyki, kapitału ludzkiego, finansów czy IT, wspierających realizację strategii rozwoju firmy i jej jednostek biznesowych.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 93% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.