Marżowy rachunek rentowności w firmie usługowej na przykładzie Finder S.A.
Kalkulacja marż w firmie usługowej jest trudnym zadaniem, ponieważ takie firmy zazwyczaj nie bazują na stałych, powtarzających się procesach (np. produkcji) i nie pracują na liniach technologicznych (z określonymi parametrami kosztów i wydajności). Ale jest to zadanie jak najbardziej wykonalne, ponieważ firmy usługowe, jak każdy prawidłowo zarządzany biznes, księgują swoje koszty w ustalonej logice i strukturze. W niniejszym artykule prześledzimy projekt uruchomienia systemu kalkulacji marż dla firmy Finder S.A.
Finder S.A. jest liderem usług telematycznych w Polsce, oferuje usługi związane z lokalizacją pojazdów, wykorzystujące technologie GPS i GSM. Autorska platforma informatyczna firmy (Finder Online) udostępnia też użytkownikom narzędzia do raportowania, analiz i planowania w zakresie wykorzystania zasobów mobilnych (pojazdy służbowe, trasy handlowców, ecodriving).
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 93% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.