Zarządzanie poziomem świadczonych usług w małych i średnich przedsiębiorstwach według ITIL
Dobrze, lepiej, szybciej, sprawniej, wydajniej, łatwiej, więcej. Jakość, zadowolenie, skuteczność. Gorzej, kiepsko, słabo, drogo, chaotycznie, mniej. Marnotrawstwo, szkoda, strata, problem. Określenia używane w biznesie wywołują określone pozytywne lub negatywne skojarzenia.
Na przykład fraza typu „rynek rośnie” podsuwa myśli o szansie na dalszy rozwój biznesu o zwiększających się zyskach, natomiast „wysoka jakość” kojarzy się z produktem konkurencyjnym, który znajdzie nabywców. Jednak pytanie, które należy zadać, brzmi: „Jak został wyliczony wzrost rynku i jakie przesłanki stały za podstawieniem do równania konkretnych zmiennych?”. Pomiary oraz odpowiednie odnajdywanie punktów odniesienia są równie istotne jak liczba na końcu równania, ponieważ właśnie od metody doboru zmiennych oraz sposobu pomiaru zależy wynik końcowy.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 95% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.