Negocjacje i komunikacja controllera
Nowe trendy w controllingu sprawiły, że funkcja controllera daleko wybiega poza ramy planowania, sprawozdawczości i analizy finansowej. Współczesny controller jest uznawany za partnera dla biznesu, a jego rola ma wspierać procesy decyzyjne w całej organizacji. Jest to nie lada wyzwanie, bo przy takim podejściu potrzebne są nie tylko kompetencje ścisłe, ale także instynkt biznesowy oraz zdolności komunikacyjne i negocjacyjne.
W zależności od kultury organizacyjnej oraz dojrzałości firmy w zakresie przyjętego modelu controllingu, współczesny controller to osoba, która w mniejszym lub większym stopniu współpracuje z różnymi jednostkami biznesowymi, projektuje i wdraża nowe procesy, wspomaga realizację strategicznych celów firmy. Jeszcze kilkanaście lat temu funkcja ta postrzegana była zupełnie inaczej. W większości organizacji traktowano ją jako rolę pomocniczą w działach finansowo-księgowych, a raporty i analizy controllingowe przygotowywane były głównie na bazie dostępnych danych księgowych, z ukierunkowaniem na kontrolę kosztów. Od tego czasu controlling szybko ewoluował i stał się ważną częścią biznesu. Controller, z osoby odpowiedzialnej za przygotowywanie analiz finansowych, stał się doradcą, a nawet inicjatorem zmian w organizacji.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 91% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.