Controlling i Rachunkowość Zarządcza Wydanie 8/2015 - Controlling w sprzedaży i marketingu
Wydanie 8/2015

Controlling i Rachunkowość Zarządcza

Temat numeru: Controlling w sprzedaży i marketingu

Nie jest prawdą, że controllerzy, księgowi czy dyrektorzy finansowi to ludzie całkowicie i bezgranicznie zatopieni w liczbach, statystykach i wykresach. Nawet jeśli ich żywiołem są kwestie finansowo-księgowe, ekonometryczne czy matematyczne – to nie należy zapominać o konieczności komunikowania się ze światem zewnętrznym (czytaj – współpracownikami). Muszą oni zatem nie tylko sprawnie obrabiać swoje finansowe poletka, ale także sprawiać, że inni bez trudu zrozumieją owoce ich pracy. Bardzo ciekawie pisze na ten temat Anna Cieślik w artykule „Negocjacje i komunikacja controllera”.

Jednakże, tak jak controllerzy mogą oczekiwać od „reszty świata” wrażliwości na owoce swej pracy w postaci tabelek, raportów i wykresów, tak inni współpracownicy funkcjonujący w nieco mniej sformalizowanych obszarach potrzebują zrozumienia dla swoich działań, które niekiedy trudno zmierzyć. Dlatego też nie możemy na naszych łamach unikać zagadnień stanowiących domenę służb sprzedaży i marketingu.

Co prawda, o ile sprzedaż policzyć jest łatwo, o tyle rozważania na temat typologii klientów, ich segmentacji i konsekwencji tejże dla działań zespołów handlowych zaczynają w oczach ludzi stąpających twardo po ziemi niebezpiecznie się oddalać od konkretów. Na ile są to mylne przeświadczenia pokazuje artykuł Tomasza Dyby „Segmentacja i zarządzanie relacjami z klientami”.

Kamykiem do tego samego ogródka mogą być artykuły na temat wyceny marki oraz metodologii audytu marketingowego, a także opracowanie Marcina Nowaka i Dariusza Stronki na temat analizy portfelowej z wykorzystaniem macierzy Boston Consulting Group. Szczególnie ten ostatni artykuł, zilustrowany bardzo ciekawym studium przypadku, może stanowić przykład współpracy służb finansowych i marketingowych.

Żeby jednak „utwardzić grunt”, po którym stąpać będą Czytelnicy bieżącego wydania miesięcznika, proponujemy rzut oka na zagadnienia związane z cenami sprzedaży i ich optymalizacją w celu – a jakże – maksymalizacji zysku. Zapraszam do lektury.

W tym wydaniu:

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.