Wizualizacje na mapach przy użyciu Power BI

Jeśli podsumowujemy wyniki biznesu według regionów, miast czy krajów, warto te wyniki zwizualizować na mapie, gdyż ułatwia to ich zrozumienie oraz bardziej przemawia do osób, do których kierujemy prezentację tych danych.

MC_75_63.jpg

Standardowa mapa

Nasze wizualizowanie danych zaczniemy od standardowej mapy w Power BI Desktop. Zaczniemy od wstawienia mapy za pomocą ikonki zaznaczonej strzałką na Rysunku 1.

Otrzymamy wstawioną automatycznie mapę, którą najpierw powinniśmy trochę rozciągnąć za pomocą prawego dolnego narożnika. Rozciągnięta mapa została przedstawiona na Rysunku 2.

W oknie Pola mamy przygotowane dane, które chcemy zamieścić na naszej mapie (Rysunek 3).

Zaczniemy od umieszczenia na mapie nazw miast, czyli zaznaczamy checkbox przy polu Miasto, jak to widać na Rysunku 3. Otrzymamy mapę świata z zaznaczonymi miastami przedstawioną na Rysunku 4.

Jak łatwo zauważyć na mapie, nie zawsze wyszukiwarka działa prawidłowo i np. Berlin został umiejscowiony pomiędzy dwoma Amerykami. Aby Power BI lepiej wykrywał, gdzie nasze lokalizacje faktycznie się znajdują, musimy przejść na zakładkę Dane za pomocą ikony oznaczonej zieloną strzałką na Rysunku 4.

W danych przedstawionych na Rysunku 5 każda kolumna ma przypisany Typ danych, np. Tekst, może mieć również przypisaną Kategorię danych, którą możemy dla każdej kolumny wybrać na liście rozwijanej. Kategorie danych są przede wszystkim związane z lokalizacją. Dla kolumny Miasto wybierzemy kategorię Miasto, dla kolumny Województwo ustawiamy Województwo i analogicznie postępujemy z kolumną Kraj. Z moich doświadczeń wynika, że niestety kod pocztowy jest najczęściej dopasowany nieprawidłowo. Wynika to z tego, że kody pocztowe są do siebie bardzo podobne. Najbardziej dokładnymi danymi dotyczącymi lokalizacji są szerokość i długość geograficzna, ale są to dane punktowe, więc nie możemy się tutaj odnieść do całego regionu.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 84% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.