Wizualizacja danych i pulpity menedżerskie w SAP Business One

Dane grupowane w tabelach czy arkuszach pozwalają na ich łatwą wizualizację, co niewątpliwie wspiera procesy zarządcze oraz skraca czas podejmowania decyzji. Prezentowanie informacji biznesowej w sposób graficzny staje się obecnie standardem, który jest wspierany przez narzędzia informatyczne. Poza arkuszami kalkulacyjnymi również systemy ERP powoli otwierają się na zaawansowane raportowanie z rozbudowanym interfejsem graficznym. Przykładem może tu być oprogramowanie SAP Business One (SAP BO).

INFO_17_44.jpg

SAP BO od dłuższego czasu wspierał procesy związane z wizualizacją danych finansowych, zwłaszcza w obszarze księgowości i finansów. Można je podzielić na dwie grupy – raporty połączone z konkretną funkcjonalnością i generowane na bazie wskazanych tabel lub tzw. analizy uniwersalne, które pozwalają na elastyczne generowanie graficznej informacji o wskaźnikach realizacji celu. Jest to zatem klasyczna realizacja idei dashboardów menedżerskich, których głównym celem jest prezentacja (najlepiej na jednym ekranie) najważniejszych informacji o celach/realizacji wskaźników/prognozach. Główne cechy dobrze dobranego procesu wizualizacji danych to m.in.:

  1. Personalizacja – czyli dopasowanie widoku analizy do konkretnego odbiorcy; adresacja raportu pozwala na prawidłowe podejmowanie decyzji bez konieczności dodatkowej eksploracji danych, na bazie których wygenerowano raport;
  2. Poszanowanie miejsca – nadrzędną zasadą dobrze przygotowanego raportu jest to, że całość prezentowanych analiz możliwa jest do analizy na pierwszy rzut oka; oznacza to konieczność odpowiedniego zarządzania miejscem na ekranie, a w przypadku wydruku raport powinien mieścić się na jednej stronie A4;
  3. Zwięzłość prezentacji – poprawny raport powinien zawierać główne elementy dotyczące realizacji konkretnego parametru decyzyjnego; oznacza to, iż nie ma potrzeby zagłębiania się w specyfikę danego zjawiska – wystarczy generalne podsumowanie;
  4. W przypadku analiz menedżerskich tworzone raporty powinny mieć charakter cykliczny, najlepszym rozwiązaniem jest takie, aby to system, który generuje dany raport, automatycznie odświeżał dane w określonych interwałach czasowych.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 62% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.