Planowanie po niemiecku. Narzędzie SAP dla nowoczesnych przedsiębiorców

Nowoczesne narzędzia do planowania pozwalają w kilka chwil robić to, co w arkuszu Excel zajmuje nierzadko cały dzień. Pomyślmy chociażby o procesie alokacji kosztów. Ręczna zmiana wartości w setkach komórek i wielokrotne poprawianie formuł to koszmar analityków i księgowych. Ten sam proces w SAP Analytics Cloud trwa... kilka minut. I to bez względu na to, jak dużą kwotę mamy do rozlokowania oraz czy podmioty zajmują ten sam poziom w firmie, czy też są rozproszone po całej jej strukturze.

INFO_26_34.jpg

Niemieckie rozwiązanie

SAP Analytics Cloud to produkt, którego rozwojowi producent systemów ERP poświęca teraz bardzo dużo uwagi. Nowe funkcjonalności i poprawki pojawiają się co dwa tygodnie, a zakres możliwości nieustannie się poszerza.

W ramach jednego produktu uzyskujemy dostęp do trzech komponentów: planistycznego, analitycznego i predykcyjnego. Narzędzie jest więc w stanie zaspokoić większość potrzeb firmy w zakresie budżetowania, badania rynkowych trendów czy wyciągania wniosków z dotychczasowych wyników. Możliwości każdego z komponentów są bardzo szerokie. W niniejszym tekście skupimy się na zarysowaniu usprawnień, jakie w życie księgowych, analityków czy menedżerów wprowadza pierwszy z nich: moduł planistyczny.

Recykling: plan na Q4 na podstawie budżetu Q3

Mając dane z poprzedniego okresu – bez względu na to, czy w formie zeszłorocznego budżetu, czy też faktycznego raportu osiągniętych wyników – można w bardzo prosty sposób przygotować plan na następny okres.

Załóżmy, że prowadzimy firmę produkującą rowery. Oferujemy modele dla profesjonalnych kolarzy, odpowiednie do jazdy po górach, a także modele rekreacyjne czy dziecięce. Z tego powodu klienci znajdą nasze dwukołowce zarówno w profesjonalnych sklepach sportowych, jak i w sklepach z zabawkami. Ponieważ działamy globalnie, nasze produkty dostępne są na całym świecie.

Budżet tego roku zamykamy, osiągając wynik ponad 1081 milionów dolarów. Z raportu wprowadzonego do SAP Analytics możemy sprawdzić, który model roweru sprzedawał się najlepiej, oraz jakie firma wprowadziła rabaty dla dystrybutorów i jaki był ich wpływ na sprzedaż.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 81% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.