Planowanie po niemiecku. Narzędzie SAP dla nowoczesnych przedsiębiorców
Nowoczesne narzędzia do planowania pozwalają w kilka chwil robić to, co w arkuszu Excel zajmuje nierzadko cały dzień. Pomyślmy chociażby o procesie alokacji kosztów. Ręczna zmiana wartości w setkach komórek i wielokrotne poprawianie formuł to koszmar analityków i księgowych. Ten sam proces w SAP Analytics Cloud trwa... kilka minut. I to bez względu na to, jak dużą kwotę mamy do rozlokowania oraz czy podmioty zajmują ten sam poziom w firmie, czy też są rozproszone po całej jej strukturze.
Niemieckie rozwiązanie
SAP Analytics Cloud to produkt, którego rozwojowi producent systemów ERP poświęca teraz bardzo dużo uwagi. Nowe funkcjonalności i poprawki pojawiają się co dwa tygodnie, a zakres możliwości nieustannie się poszerza.
W ramach jednego produktu uzyskujemy dostęp do trzech komponentów: planistycznego, analitycznego i predykcyjnego. Narzędzie jest więc w stanie zaspokoić większość potrzeb firmy w zakresie budżetowania, badania rynkowych trendów czy wyciągania wniosków z dotychczasowych wyników. Możliwości każdego z komponentów są bardzo szerokie. W niniejszym tekście skupimy się na zarysowaniu usprawnień, jakie w życie księgowych, analityków czy menedżerów wprowadza pierwszy z nich: moduł planistyczny.
Recykling: plan na Q4 na podstawie budżetu Q3
Mając dane z poprzedniego okresu – bez względu na to, czy w formie zeszłorocznego budżetu, czy też faktycznego raportu osiągniętych wyników – można w bardzo prosty sposób przygotować plan na następny okres.
Załóżmy, że prowadzimy firmę produkującą rowery. Oferujemy modele dla profesjonalnych kolarzy, odpowiednie do jazdy po górach, a także modele rekreacyjne czy dziecięce. Z tego powodu klienci znajdą nasze dwukołowce zarówno w profesjonalnych sklepach sportowych, jak i w sklepach z zabawkami. Ponieważ działamy globalnie, nasze produkty dostępne są na całym świecie.
Budżet tego roku zamykamy, osiągając wynik ponad 1081 milionów dolarów. Z raportu wprowadzonego do SAP Analytics możemy sprawdzić, który model roweru sprzedawał się najlepiej, oraz jakie firma wprowadziła rabaty dla dystrybutorów i jaki był ich wpływ na sprzedaż.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 81% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.