Łączenie Power BI z programem PowerPoint
Rozwój analityki biznesowej w ciągu ostatnich kilku lat znacząco przyspieszył. Firmy stające do wyścigu o fotel lidera rozwiązań w zakresie Business Intelligence (BI) nieustannie konkurują ze sobą, ulepszając oferowane przez siebie rozwiązania. Jednym z głównych graczy na rynku BI stała się firma Microsoft, która swoją pozycję zdobyła, oferując usługę Power BI (PBI).
Usługa Power BI pojawiła się na rynku w 2015 r. i od tego czasu systematycznie zyskuje coraz większą grupę sympatyków. Jako zbiór usług oprogramowania, aplikacji i łączników Power BI pozwala na pobranie danych z różnych źródeł, ich transformację, analizę oraz czytelną prezentację w postaci raportów i dashboardów. Power BI ma wiele zalet, do których zalicza się m.in. możliwość integracji z programami pakietu Office, takimi jak PowerPoint. Wspomniana fuzja pozwala na efektywne włączenie zaawansowanych raportów w strukturę prezentacji multimedialnej.
W niniejszym artykule chciałbym przedstawić trzy sposoby na wstawienie raportów i dashboardów utworzonych w Power BI do prezentacji w programie PowerPoint.
1. Eksport z konta Power BI
Pierwszy z omawianych sposobów wymaga od użytkownika wyeksportowania raportu utworzonego w Power BI Desktop do usługi Power BI online lub utworzenia go bezpośrednio w usłudze. W celu wyeksportowania raportu do PowerPoint należy zalogować się do usługi Power BI, a następnie po wyborze określonego raportu z karty Plik wybrać opcję Eksportuj do programu PowerPoint (Rysunek 1).
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 81% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.