Power Query i wyciąganie liczb z tekstów
Zdarzają się sytuacje, kiedy chcemy wyciągnąć liczby znajdujące się na początku lub na końcu tekstu, gdyż zawierają dla nas istotne informacje. Z podobnych względów czasami też potrzebujemy wyciągnąć wszystkie cyfry znajdujące się w tekście. Poniżej znajdziesz opis, jak wyciągnąć te potrzebne informacje za pomocą Power Query.
Zadanie to wykonamy w Power Query na podstawie przykładowych danych z Excela przedstawionych na Rysunku 1.
W powyższych danych mamy przedstawione sytuacje, gdzie liczby znajdują się na początku lub na końcu ciągu znaków, jak również cyfry ukryte w tekście, porozdzielane są literami. W zależności od położenia liczb zadanie to można rozwiązać na różne sposoby. W pierwszym kroku musimy zaimportować dane do Power Query za pomocą polecenia Z tabeli/ zakresu z karty Dane (Rysunek 2).
Otworzy nam się Edytor zapytań Power Query z wczytaną tabelą z Excela. Aby dobrze widzieć nasze przekształcenia, zduplikujemy dane. W tym celu klikamy prawym przyciskiem myszki na nazwę kolumny Tekst z liczbami i z podręcznego menu wybieramy polecenie Duplikuj kolumnę (Rysunek 3).
Otrzymamy kopię kolumny o nazwie Tekst z liczbami – kopia. Następnie zmienimy nazwę nowej kolumny, aby ją skrócić. W pasku formuły zmieniamy powyższą nazwę na „Duplikat” (zaznaczone strzałką na Rysunku 4). Otrzymamy dane przedstawione na Rysunku 5.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 89% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.