Zastosowanie wskaźników mediowych do szacowania efektywności działań marketingowych – controlling marketingu
Współczesny rynek oferuje wiele form reklamowych, które mogą ukazać się w różnego rodzaju mediach, takich jak telewizja, prasa, OOH (Out of Home – reklama zewnętrzna), radio czy Internet. Wykorzystanie każdego z tych mediów podczas realizacji działań marketingowych z pewnością przerosłoby budżet niejednej, nawet najbogatszej firmy, dlatego coraz większego znaczenia nabiera rozważne planowanie mediów i pomiar efektów realizowanych w nich kampanii za pomocą wskaźników mediowych.
Termin „planowanie mediów” w bardzo ogólny sposób można zdefiniować jako wybór środków masowego przekazu, które zostaną użyte podczas działań marketingowych. W procesie tym bierze się również pod uwagę dwa czynniki:
- odbiorców danej grupy mediów,
- adresatów działań reklamowych.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 94% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.