Strategia marketingowa jako wsparcie realizacji założonych planów sprzedażowych
Na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci marketing przeszedł daleką ewolucję. Kiedyś utożsamiany był on z procesem stymulowania sprzedaży, dziś bardziej postrzegany jest jako badanie rynku i pozyskiwanie informacji służących do rozwijania produktów lub usług oraz zaspokajania potrzeb zgłaszanych przez rynek. Działalność marketingowa przedsiębiorstw w silny sposób ukierunkowana jest na klienta, co wynika z faktu, że przewaga konkurencyjna tworzona jest obecnie w następstwie zidentyfikowania potrzeb nabywców i efektywnego oddziaływania na ich zachowania zakupowe.
Tworzenie strategii marketingowej nie jest procesem łatwym i wymaga uwzględnienia różnego rodzaju czynników otoczenia wewnętrznego i zewnętrznego, które wpływają na układ szans i zagrożeń oraz na efektywność realizowanych działań.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 92% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.