Prawne aspekty umowy SLA
Umowy SLA (ang. Service Level Agreement) są umowami coraz częściej występującymi w obrocie prawnym, w szczególności w sektorze IT. Jak poprawnie skonstruować taką umowę?
Umowa SLA to rodzaj umowy, którą definiuje się jako umowę określającą gwarantowany poziom świadczonych usług. Umowa ta zawierana jest najczęściej łącznie z inną umową (umową główną), której przedmiotem jest dostarczenie usługi lub innego przedmiotu, w szczególności niematerialnego (np. oprogramowania), ale strony umowy głównej mogą zawrzeć umowę SLA także w późniejszym okresie. Głównym celem zawarcia umowy SLA jest ustalenie przez strony poziomu dostępności usługi (czy też dopuszczalnego poziomu jej niedostępności) oraz zasad odpowiedzialności za naruszenie przez usługodawcę postanowień dotyczących obowiązku zapewnienia dostępności usługi.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 92% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.