Model analizy portfelowej BCG w praktyce przedsiębiorstwa Cafe Sp. z o.o.
Celem artykułu jest określenie strategii zarządzania portfelem produktów przedsiębiorstwa Cafe Sp. z o.o.1, z wykorzystaniem metody BCG. Przeprowadzono analizę portfela produktów przedsiębiorstwa stanowiącego podmiot badania. Wskazano jej konotację dla decyzji strategicznych, dotyczących poszczególnych produktów oraz zaproponowano narzędzie, przy użyciu którego możliwe jest graficzne przedstawienie wyników analizy. Artykuł wieńczy podsumowanie stanowiące z jednej strony dyskusję uzyskanych wyników, a z drugiej ocenę przydatności stosowania metody portfelowej BCG w praktyce przedsiębiorstw.
Istota analizy portfelowej metodą BCG
Analiza strategiczna stanowi narzędzie zarządzania organizacją, które umożliwia diagnozę jej potencjału w kontekście zarówno zastanego otoczenia wewnętrznego, jak i uwarunkowań pojawiających się w turbulentnie zmieniającym się otoczeniu zewnętrznym. Nadrzędnym celem analizy strategicznej jest nie tyle osiąganie wyznaczonych przez organizację celów, lecz ich ex novo kreowanie.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 92% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.