Dynamically digital

A shifting technological landscape requires finance professionals to continually adapt and extend their skills

MC_72_92.jpg

The race is on. Digitalisation is reshaping the world and ‘the key to winning the race is not to compete against machines, but to compete with machines’, write Erik Brynjolfsson and Andrew McAfee in their book ‘Race Against the Machine: How the Digital Revolution is Accelerating Innovation, Driving Productivity, and Irreversibly Transforming Employment and the Economy’.

On the road to future job and value creation, the authors advocate a collaborative partnership between computers and humans. All accountancy and finance professionals are now some way through this transformative journey.

However, it will be a marathon not a sprint. Although digital technologies and trends are transforming the world so fast and fundamentally that it can feel dizzying, we are only just getting started. ‘The world we inhabit is already digital, and it will continue to become more digitalised,’ says Clive Webb, senior professional insights manager at ACCA. Data is growing exponentially in volume and value; business models are evolving and becoming more customer-centric; and organisations are investing significant resources in digital transformation. ‘Technology evolution will continue, but at a greater pace,’ he says.

Adaptability, continuous learning and constant self-improvement will be vital if accountancy and finance professionals are to develop and maintain an optimal mix of digital, interpersonal and technical skills. ‘With our unique combination of accounting and ethical principles, business acumen and digital skills, the future of the profession is bright,’ says Webb. But there is no room for ambivalence to workplace changes that digital transformation brings. The profession must stay on top of evolving technologies and business models and ensure that its skillsets evolve appropriately.

‘We need to develop and maintain our digital quotient,’ says Webb, who authored the recent ACCA report ‘The digital accountant: Digital skills in a transformed world’. The digital quotient is one of seven professional quotients and competency areas where ACCA has identified behaviours and qualities that finance professionals must develop if they are to remain relevant and meet future needs and demands. ACCA defines the digital quotient as ‘the awareness and application of existing and emerging technologies, capabilities, practices and strategies’.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 68% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.