Finanse i Controlling Wydanie 72/2020 - Automatyzacja procesów
Wydanie 72/2020

Finanse i Controlling

Temat numeru: Automatyzacja procesów

Artykuł otwierający bieżące wydanie f+c zaczyna się tak: „Automatyzacja – słowo wytrych ostatniej dekady. Coraz więcej automatyzujemy: produkcję, sprzedaż, marketing, procesy. Wkrada się ona niepostrzeżenie do naszego życia prywatnego, zawodowego, ba... zaczyna wdzierać się do świata naszych dzieci i rodziców. Zewsząd otaczają nas roboty. Kiedy zaczniemy obawiać się przyszłości rodem z powieści Philipa K. Dicka?”. Autor w książce pt. Czy androidy śnią o elektrycznych owcach (szerszemu gronu pewnie bardziej znany jest film Ridleya Scotta na jej podstawie, czyli Łowca Androidów) opowiada o dystopijnej przyszłości, w której obdarzone sztuczną inteligencją organiczne androidy niczym nie różnią się od ludzi.

Czy dalszy rozwój automatyzacji i robotyzacji oznacza, że roboty niedługo przejmą zarządzanie firmą? Okazuje się, że – wbrew temu, co czasem może się wydawać – prędko to nie nastąpi. Jednym z najczęstszych nieporozumień związanych z postępem technologicznym jest bowiem pogląd, że jego zasadniczym celem jest całkowite zastąpienie człowieka przez maszynę. I choć istnieje wiele przykładów, które w pewnym stopniu potwierdzają tę tezę, do zupełnego wyeliminowania popytu na ludzką pracę droga jest daleka.

Jedno jest jednak pewne – automatyzacja procesów jest już faktem i to od nas zależy, czy wykorzystamy jej potencjał, czy za chwilę znajdziemy się w ogonie przedsiębiorstw. W numerze przeczytają Państwo m.in. o tym, gdzie wyznaczyć granice zdrowego rozsądku automatyzacji, jak przygotować się do cyfrowej transformacji biznesu, od czego zacząć przygodę z Robotic Process Automation, a także o doskonałości procesowej jako kluczu do cyfrowej transformacji przedsiębiorstw.

Ale to jeszcze nie wszystko. W numerze piszemy również o tym, jak zabezpieczać spłatę wierzytelności i monitorować terminowe regulowanie faktur, co robić, gdy odchylenia są tak duże, że rzeczywistość nie dogoni już planów, oraz o Przemyśle 4.0, który jest wyzwaniem dla kontroli zarządzania.

W tym wydaniu:

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.