Zmiana rozporządzenia o kasach wirtualnych
29 czerwca 2022 r. weszły w życie zmiany rozporządzenia w sprawie kas mających postać oprogramowania (tzw. kasy wirtualne).
Według nowelizacji, w przypadku prowadzenia ewidencji przy użyciu kas umieszczanych w urządzeniach do automatycznej sprzedaży towarów lub usług, gdy komponent komunikacyjny kasy nie umożliwia komunikacji kasy z drukarką, podatnik:
(1) nie zapewnia połączenia kasy z drukarką i jej konfiguracji w sposób zapewniający poprawny wydruk,
(2) nie wystawia paragonu fiskalnego i paragonu fiskalnego anulowanego w postaci papierowej oraz zapewnia nabywcy możliwość zapoznania się z danymi o sprzedaży przez ich odpowiednie pokazanie na wyświetlaczu przez minimum 30 sekund,
(3) nie wystawia raportów fiskalnych w formie papierowej (przesyła je do komputerowych systemów ogólnodostępnych (dokonuje ich zapisu lub wydruku).
Nawet gdy kasa umożliwia komunikację kasy z drukarką, podatnik może nie wystawiać paragonu fiskalnego i paragonu fiskalnego anulowanego w postaci papierowej, jeżeli zapewni nabywcy możliwość zapoznania się z danymi o sprzedaży przez ich odpowiednie pokazanie na wyświetlaczu.
W efekcie wprowadzonych zmian podatnik nie ma już obowiązku drukowania paragonu z kas stosowanych w urządzeniach do automatycznej sprzedaży towarów lub usług.
Zmiana w kasach rejestrujących może być wprowadzona poprzez aktualizację oprogramowania. Wprowadzona regulacja nie powoduje zatem automatycznego obowiązku wymiany kas.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 0% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.