Controlling i Rachunkowość Zarządcza
Temat numeru: Pricing w czasie pandemii
Recesja wywołana przez COVID-19 to bez wątpienia kryzys popytu – nie kosztów. Skupienie się wyłącznie na ich ograniczaniu w dłuższym horyzoncie może być niewystarczające. Spadki sprzedaży należy dodatkowo zwalczać działaniami po stronie przychodowej. W centrum zainteresowania powinien zatem znaleźć się także pricing. Jak podejść do ustalania cen w obliczu pandemii? Na to pytanie z pewnością nie można udzielić jednoznacznej odpowiedzi, bo epidemia dotknęła każdą firmę w inny sposób. Istnieje jednak zestaw uniwersalnych działań, które powinno się wziąć pod uwagę wyznaczając ceny, rabatując czy monetyzując usługi o dodatkowej wartości dla klientów. Wszystko po to, aby nie tylko dostosować politykę cenową do obecnej rzeczywistości, ale też upewnić się, że jest ona wystarczająco elastyczna i przygotowana na konieczność dalszych dostosowań w przyszłości. W numerze polecam Państwa uwadze artykuł: „Ustalanie cen w czasach pandemii”, w którym znajdą Państwo wytyczne odnośnie kształtowania polityki cenowej w obliczu pandemii.
Ponadto w numerze: excelowy model controllingu wartości przedsiębiorstwa z perspektywy właścicieli, MSR 19 w ujęciu księgowym oraz przegląd możliwości w zakresie optymalizacji obiegu dokumentów w firmie. Zapraszam do lektury!
W tym wydaniu: