Finanse i Controlling Wydanie 1/2009 - Restrukturyzacja kosztów. Jak wyjść z kryzysu silniejszym
Wydanie 1/2009

Finanse i Controlling

Temat numeru: Restrukturyzacja kosztów. Jak wyjść z kryzysu silniejszym

Czy kulminacyjna fala kryzysu już za nami? Czy dotychczas stosowane w firmach narzędzia finansowe zdały swój egzamin? Czy możliwe jest silne odbicie wzrostu już w 2010 roku i relatywnie szybki wzrost w latach 2011–2012? Zdania specjalistów są podzielone. Głównym ryzykiem dla takiego scenariusza jest możliwość wystąpienia tak zwanego – efektu drugiego dna, tj. „ponowne wyhamowanie wzrostu po ustaniu wpływu bodźców monetarnych i fiskalnych na gospodarkę światową” – twierdzi Ryszard Petru. Dlatego skrupulatnie planując przychody, wydatki czy inwestycje firmy na kolejny rok, należy brać pod uwagę nie tylko zachowania rynku finansowego, który z jednej strony ocenia nasze działania, a z drugiej dyktuje swoje warunki. Liczy się także niejednokrotnie umiejętność przewidywania oraz wyciągania właściwych wniosków, również z dotychczas podjętych błędnych decyzji. Powstaje zatem pytanie, jak zabezpieczyć się przed niespodziankami, które w najbliższym roku mogą wywrócić wyniki firmy do góry nogami.

Z prawdziwą przyjemnością przekazuję w Państwa ręce pierwszy numer miesięcznika „Controlling, wiedza i narzędzia praktyczne”, w którym bierzemy pod uwagę złożoność tych powiązań, mnogość dostępnych na rynku narzędzi finansowych i controllingowych, ilość dylematów i zadań, z jakimi musi się zmierzyć dyrektor finansowy, główny księgowy czy specjalista ds. controllingu.

Specjalnie dla Państwa o komentarz poprosiliśmy wybitnych specjalistów: Ryszarda Petru, Głównego Ekonomistę BRE Banku, Dyrektora ds. Strategii i Nadzoru Właścicielskiego oraz Tadeusza Kozaczyńkiego, Dyrektora Finansowego Roku 2008. Jestem przekonana, że dostęp do fachowej wiedzy, kalkulacji oraz sprawdzonych taktyk stosowania narzędzi controllingowych, popartych doświadczeniem dyrektorów finansowych największych polskich firm, będą dla Państwa nieocenionym wsparciem tak w obliczu niestabilnej koniunktury, jak i boomu gospodarczego.

W tym wydaniu:

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.