Workflow
W tłumaczeniu z języka angielskiego oznacza przepływ pracy. W szerszym sensie, jest to automatyzacja procesów biznesowych, w całości lub w części, podczas której dokumenty, informacje lub zadania są przekazywane od jednego uczestnika do następnego, według odpowiednich procedur zarządczych. Pojęcie workflow jest używane w odniesieniu do oprogramowania, zwłaszcza wspomagającego pracę grupową. Ma ono duże znaczenie dla firm, które chcą kontrolować kierunki swoich działań oraz przyspieszyć i usprawnić pracę w poszczególnych działach. Zalgorytmizowany system opiera się na obsłudze mechanizmu obiegu dokumentów i prowadzenia pracy grupowej. Oprogramowanie to umożliwia:
• gromadzenie, indeksowanie, udostępnianie i wyszukiwanie różnego rodzaju dokumentów powstających w firmach lub przychodzących do nich z zewnątrz,
• elastyczną obsługę procesów przepływu informacji oraz dokumentów między działami i jednostkami,
• prowadzenie efektywnej pracy grupowej,
• raportowanie postępu prac w obiegu,
• tworzenie historii dokumentu,
• tworzenie harmonogramów obiegu dokumentów,
• obsługę formularzy, faktur elektronicznych lub faktur skanowanych,
• obsługę poczty elektronicznej, zeskanowanej poczty tradycyjnej, faksów według zdefiniowanych wcześniej procedur,
• porządkowanie dokumentów.