Standard raportu kapitału intelektualnego prezentujący pełną wartość przedsiębiorstwa
W gospodarce opartej na wiedzy, z którą obecnie bez wątpienia mamy do czynienia, tradycyjne metody prezentujące wartość przedsiębiorstwa oparte na sprawozdawczości ekonomiczno-finansowej nie odzwierciedlają pełnej i rzeczywistej jego wartości. Dodatkowo złożoność czynników generujących wartość, zwłaszcza tych zaszytych w trudno mierzalnych obszarach niematerialnych, sprawia, że wartość przedsiębiorstwa i jej wycena nie są obecnie kategoriami obiektywnymi.
Konieczne tym samym staje się stworzenie metodyki pomiaru i standardu raportu pozwalających po pierwsze na identyfikację potencjału kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa i ocenę jego kluczowości w realizacji przyjętej strategii, po drugie zaś na ocenę efektywności i zdolności do tworzenia wartości przedsiębiorstwa z wykorzystaniem zarówno zasobów materialnych, jak i niematerialnych firmy. Tym samym możemy mówić o dwóch rodzajach raportów. Pierwszy z nich to raport zewnętrzny przeznaczony dla interesariuszy, akcjonariuszy, funduszy inwestycyjnych i członków rad nadzorczych.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 94% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.