Filozofia biznesu według CFO
Swoimi opiniami na temat roli i znaczenia CFO w nowoczesnym biznesie, e-commerce oraz innowacyjnych rozwiązań zintegrowanych dzieli się Sławomir Kubicki CFO Allegro Group.
Jaki dla Allegro był rok 2009? Czy spowolnienie gospodarcze miało istotny wpływ na wyniki finansowe spółki?
Grupa Allegro w niewielkim stopniu odczuła skutki spowolnienia gospodarczego. Stabilne podstawy, model biznesowy oraz dywersyfikacja portfela usługowego zabezpieczyły ją przed negatywnym oddziaływaniem kryzysu.
Pokuszę się o stwierdzenie, iż ogólnie e-commerce jest w pewnej części beneficjentem kryzysu. Widać coraz większe przejście biznesu z tzw. działalności off-line na on-line. Bardzo dokładnie widać ten trend w strukturze podziału budżetów reklamowych na te w sieci i te poza nią oraz w obszarze zakupów detalicznych. Z roku na rok rosną wydatki na sieć. Sytuacji tej nie zmienił kryzys. Dla wielu Internet jest synonimem słów „taniej” i „skuteczniej”. A z pewnością te słowa w korelacji ze słowem „kryzys” nabierają znaczenia.
E-biznes kreuje nowe stanowisko w sferze finansów: e-dyrektora finansowego. Jaką Pana zdaniem rolę odgrywa w firmie taki dyrektor? Czy zadania bądź obowiązki CFO w e-biznesie różnią się od tych w biznesie tradycyjnym?
Zdecydowanie zadania i obowiązki CFO w e-biznesie różnią się od tych w tradycyjnej firmie.
CFO w e-commerce jest znacznie bliżej modeli biznesowych. Jest znacznie silniej zaangażowany w prowadzenie biznesu. Nie jest jedynie głównym księgowym. Jest jedną z kluczowych osób w organizacji mających wpływ na decyzje biznesowe. A w e-commerce czas na podjęcie decyzji jest znacznie krótszy niż w tradycyjnym biznesie.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 78% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.