Wykorzystanie wskaźników efektywności w doskonaleniu wyników przedsiębiorstwa
Wskaźniki determinują sposób postrzegania firmy przez banki, fundusze, zarząd oraz pracowników na różnych szczeblach organizacji. Używa się ich do podejmowania kluczowych decyzji zarządczych. Mogą pomóc wspiąć się na szczyt lub spaść na sam dół. Czy na pewno pracownicy organizacji rozumieją stosowane wskaźniki? Czy wiedzą, jakie zadania muszą wykonać, żeby przybliżyć przedsiębiorstwo do sukcesu, choćby o jeden krok?
SZUM, SZUM, SZUM
Przygoda z pomiarem procesów zaczyna się zwykle od kilku wskaźników. W miarę rozwoju systemu raportowania dokładane są nowe, coraz bardziej wyszukane i skomplikowane miary odnoszące się do kolejnych obszarów działalności. W 2016 r. Stowarzyszenie Lean Management Polska przeprowadziło badania na temat wykorzystania KPI w firmach. Były to przedsiębiorstwa z kapitałem polskim, i zagranicznym z różnych branż, zatrudniające od 1 do ponad 1000 osób.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 96% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.