Więcej przedsiębiorców w przedsiębiorstwie
Rozmowa z MAŁGORZATĄ PODSKARBI, kierownikiem controllingu zakładowego w Volkswagen Poznań i zastępcą delegata krajowego ICV
W Państwa przedsiębiorstwie realizowany jest program edukacji wewnętrznych partnerów biznesowych pod hasłem „Więcej przedsiębiorców w przedsiębiorstwie”. Skąd pomysł na ten projekt?
Pomysł zrodził się w 2011 roku, a inspiracją były 2 aspekty: strategia koncernu Volkswagen dotycząca „zwiększania rentowności przedsiębiorstwa” oraz 3 elementy z 10 zasad controllingu ICV: „zapewnić długotrwały wzrost wartości przedsiębiorstwa”, „działać przede wszystkim” i „reprezentować wartości przedsiębiorstwa”. Aby to osiągnąć, wszyscy pracownicy powinni nauczyć się przedsiębiorczego myślenia. Każdy pracownik przez swoją proekonomiczną postawę i działanie powinien przyczyniać się do osiągania przez przedsiębiorstwo założonych celów. Stąd też chęć dotarcia z wiedzą controllingową do jak najszerszej grupy osób – od pracowników biurowych aż do mistrzów z działu produkcji.
Interaktywne zarządzanie wiedzą to nadal novum na polskim rynku. Jest to jednak idea jak najbardziej słuszna i warta propagowania. Jakie cele określili Państwo dla tego projektu? Jaki jest jego główny zamysł?
Cele, jakie przyświecają temu projektowi, to przede wszystkim edukacja wewnętrznych partnerów biznesowych oraz budowanie wśród pracowników proekonomicznych postaw, które są podstawą do zwiększania rentowności przedsiębiorstwa. Główny zamysł tych działań to „dostęp do LUDZI”, tak aby w interaktywny sposób – przez przykłady bazujące często na odwoływaniu się do domowego budżetu – wyjaśnić, w jaki sposób każdy z nas przyczynia się do ekonomicznego sukcesu firmy. Staramy się w przystępny sposób wyjaśnić i pokazać, jak każdy pracownik przyczynia się do powstawania kosztów w firmie i jak przez swoją postawę oddziałuje na wynik finansowy przedsiębiorstwa.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 81% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.