Popularyzacja sieci 5G a e-commerce
Jak popularyzacja sieci 5G wpłynie na handel elektroniczny? Na jakie udogodnienia mogą liczyć konsumenci, a także właściciele i pracownicy sklepów online? W jaki sposób internet rzeczy może pomóc w e-sprzedaży?
Wprowadzenie sieci 5G dało wiele możliwości rozwoju różnym branżom. Uważa się, że dzięki niej dojdzie do innowacyjnych zmian, a pierwsze możemy obserwować już teraz, także w sferze e-commerce.
Częstsze wykorzystywanie wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości
Rozwój sieci 5G pozwoli na znacznie częstsze wykorzystywanie technologii VR i AR, czyli wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. W sferze e-commerce wpłynie to na wzmocnienie doświadczeń klienta (Customer Experience). Możliwe stanie się zaprezentowanie wszystkich atutów produktu w docelowym miejscu lub przedstawienie jego zastosowania, co ułatwi podejmowanie decyzji zakupowych. Tego typu rozwiązania stały się już dostępne – wykorzystuje je m.in. sieć IKEA. Kilka lat temu wraz z Apple stworzyła narzędzie, za pomocą którego klienci mogą umieścić wirtualne meble w swoim domu i sprawdzić, jak wyglądają. IKEA poszła nawet o krok dalej i w 2017 roku otworzyła internetowy sklep VR. Za jego pośrednictwem klienci mogą w domowym zaciszu przeglądać produkty przy użyciu mobilnego zestawu VR i podejmować świadome decyzje zakupowe.
Sieć 5G ma zapewniać większą prędkość przesyłania danych, stabilniejsze połączenie oraz niemal niezauważalne opóźnienia. To pozwala przypuszczać, że problem uciążliwego buforowania zawartości strony zniknie, a samo działanie wirtualnej rzeczywistości stanie się płynniejsze.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 88% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.