Organizacja systemu informacji zarządczej w jednostce
Umiejętne zarządzanie wiedzą w organizacji jest dzisiaj kluczem do sukcesu. Konieczność szybkiego reagowania na zmieniające się warunki wymaga błyskawicznych decyzji przy możliwie najniższym stopniu ryzyka. Sam proces zbierania informacji wewnętrznych, a następnie wydobywania ich z systemów operacyjnych i przekształcania w informacje użyteczne biznesowo jest niezwykle czasochłonny i stanowi bardzo powolny proces dla wielu firm. W nowej gospodarce, opartej na wiedzy, dane są podstawą każdej operacji biznesowej począwszy od kanału dystrybucji przez strategie marketingowe a skończywszy na ryzyku w zarządzaniu.
System informacji zarządczej (inaczej system wspomagania zarządzania – Management Information System, w skrócie MIS) powinien być obecnie standardowym narzędziem do zarządzania firmą, bez względu na branżę i wielkość. SIZ jest jednym z systemów zaliczanych do klasy Business Intelligence (BI).
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 93% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.