Kluczowe wskaźniki efektywności w ocenie zadowolenia pracownika
KPI (ang. Key Performance Indicators), czyli kluczowe wskaźniki efektywności KPI, służą do pomiaru realizacji celów wyznaczonych przez organizację. KPI znajdują zastosowanie również w obszarze HR. Dzięki nim można określić stopień satysfakcji osób zatrudnionych oraz zbadać efektywność pracy. Prawidłowe wdrożenie wskaźników efektywności pozwala na wykrycie ewentualnych nieprawidłowości, a co za tym idzie, poprawienie stopnia zadowolenia z wykonywanej pracy. Osoby czerpiące satysfakcję z zadań pracują efektywniej i bardziej skupiają się na celach, jakie są stawiane przedsiębiorstwu.
Przykłady KPI w obszarzezadowolenia pracownika
Poziom satysfakcji pracowników
Jednym ze wskaźników w tym obszarze jest poziom satysfakcji pracowników. Żeby go zmierzyć, można przeprowadzić wśród personelu anonimową ankietę. Dzięki temu zauważymy, które obszary spełniają oczekiwania, a które jeszcze wymagają od zarządu dopracowania i zbadania przyczyn niezadowolenia. Należy pamiętać, że stopień satysfakcji pracownika przekłada się na efektywność jego pracy. Proces wdrożenia tego wskaźnika zostanie opisany w przykładzie poniżej.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 93% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.