Jak rekrutować controllerów? - perspektywa rekrutera

Zapotrzebowanie pracodawców na doświadczonych controllerów rośnie, co niejednokrotnie niesie za sobą wyzwania natury rekrutacyjnej. Aby poszukiwania były skuteczne, należy zatem zadbać o ich odpowiednie zaplanowanie, stworzenie precyzyjnego opisu stanowiska i określenie kluczowych czynników, niezbędnych nowemu pracownikowi do osiągnięcia sukcesów w firmie.

MC_77_89.jpg

Na pytanie: Jak rekrutować controllerów?, trudno jest znaleźć jednoznaczną odpowiedź. Jest to jednak zagadnienie, które rozpatruje obecnie wielu pracodawców. W 2020 roku większość firm wstrzymała oddech obserwując, jak w związku z pandemią rozwinie się sytuacja na rynku. Liczba prowadzonych procesów rekrutacyjnych została znacząco ograniczona. Co prawda był to trend, który w stosunkowo niewielkim stopniu dotknął specjalistów w dziedzinie finansów. Nie można jednak stwierdzić, iż pracownicy działów finansowo-księgowych zupełnie nie odczuli konsekwencji pandemii.

Rok 2021 przyniósł oczekiwaną zmianę i większą stabilizację na rynku pracy, motywując pracodawców do wznowienia poszukiwań specjalistów – również z obszaru finansów. Za tymi obserwacjami stoją konkretne liczby. W czerwcu na jednym z czołowych portali pracy opublikowano blisko tysiąc ofert dotyczących stanowisk analityków i controllerów finansowych oraz Controlling Managerów. Podobnie sytuacja przedstawiała się na LinkedIn. W czerwcu dodano ponad dwieście ofert pracy na stanowisku controllera finansowego i jest to trend obserwowany już od kilku miesięcy.

Controllerzy na wagę złota

Controllerzy finansowi, z którymi utrzymuję kontakt jako rekruter agencji doradztwa personalnego, przyznają, że miesięcznie otrzymują nawet kilka zaproszeń do udziału w rekrutacji. Przekonanie ich do zalet danej oferty oraz słuszności decyzji o zaangażowaniu w kolejny proces często stanowi wyzwanie. Tymczasem, pracodawcy zastanawiają się, z czego wynika brak odpowiedzi na publikowane przez nich ogłoszenia o pracę. Wysokiej jakości aplikacji zazwyczaj przesyłanych jest niewiele, a czasem nawet nie ma ich wcale.

Na obecnym rynku pracy popyt na controllerów finansowych niejednokrotnie przewyższa podaż. W konsekwencji firmy są zmuszone aktywnie poszukiwać i zabiegać o uwagę potencjalnych pracowników. W aktualnej sytuacji można śmiało sformułować tezę o rynku kandydata, który rządzi się swoimi prawami. Jednak nasycenie rynku ofertami i liczne zaproszenia do udziału w rekrutacjach nie są jedynymi powodami, dla których specjaliści nie aplikują na ogłoszenia. Skuteczna rekrutacja zaczyna się już na etapie tworzenia opisu stanowiska.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 83% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.