Czy storytelling może być przydatnym narzędziem dla dyrektora finansowego? Wykorzystanie narzędzia analitycznego Qlik w identyfikacji procesów i wąskich gardeł w przedsiębiorstwie

Storytelling, czyli sztuka opowiadania historii, w takich departamentach jak marketing czy PR jest od dawna używanym narzędziem. Osoby odpowiedzialne za komunikację – czy to z klientami, czy też z dziennikarzami – chętnie wykorzystują tę metodę, żeby przekonywać odbiorców do określonych koncepcji oraz przekazywać trudne kwestie w łatwy i ciekawy sposób. Storytelling korzenie ma jednak dużo głębiej. Od wieków był stosowany w religiach całego świata, by metafizyczne i często abstrakcyjne treści przekładać na język praktycznych i łatwych do przyswojenia przypowieści. Można zatem zadać pytanie: co wspólnego może mieć storytelling z tak ścisłymi i analitycznymi dziedzinami, jak controlling i rachunkowość zarządcza. Wierzę, że – wbrew pozorom – bardzo wiele i postaram się to udowodnić na praktycznych przykładach. Pokażę, jak połączyć dane z różnych źródeł i zestawiać je tak, by badać tezy i bronić dowodów nawet wówczas, kiedy nie jesteśmy ekspertami w danej dziedzinie. Podzielę się także przykładami pokazującymi w jaki sposób zjednywać nieprzekonanych i budować w firmie kulturę współpracy.

Czym jest storytelling?

Storytelling w zarządzaniu marką to tworzenie opowieści o tym, co spowodowało, że w ogóle powstała, jak i dlaczego ewoluowała oraz na jaką konkretnie potrzebę odpowiada. Można go stosować na wszystkich poziomach zarządzania brandem i kierować zarówno do pracowników, by pomóc im w lepszym zrozumieniu produktu lub usługi, które oferują, jak również do odbiorców zewnętrznych czy partnerów biznesowych, by lepiej zrozumieli sposób działania firmy zarządzającej daną marką. Storytelling adresowany jest też do samych klientów, by umocnić w nich przekonanie, że wybór tej właśnie marki będzie dla nich korzystny.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 88% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.