Cel strategiczny firmy – celem każdego z pracowników
Żeby firma zrealizowała swoją strategię i dzięki temu osiągnęła zamierzony cel, każdy z pracowników organizacji musi pracować na ten sukces. Często zdarza się, że obrane misja i wizja, obrazujące strategię firmy, znane są garstce pracowników. Długofalowe założenia odnośnie do kierunku rozwoju i działalności nie są przeznaczone jedynie dla menedżerów, ale również dla kadry średniego i niższego szczebla. Dlaczego? One również mają bardzo duży wpływ na ich realizację. Firma jest jak mechanizm zegarka. Żeby cały zegar zrealizował swoje zadanie, czyli poprawnie wskazał czas, nawet jego najmniejsze trybiki muszą działać w określony sposób.
W jaki sposób w każdym pracowniku zaczepić strategię całej firmy? Często nawet osoby znające strategię nie czują się odpowiedzialne za jej realizację. Osoba działu księgowości może stwierdzić, że nie ma ona wpływu na zwiększenie sprzedaży (załóżmy, że jest to cel strategiczny), a dbać o to powinien dyrektor sprzedaży i cały jego zespół. Nic bardziej mylnego, ponieważ nawet pracownik z tego obszaru firmy ma wpływ na realizację tego właśnie celu – mniejszy niż sam dyrektor, ponieważ pośredni, ale realny. W jaki sposób? Wywiera wpływ, chociażby dbając o miły kontakt z osobami z księgowości z firm klientów – dzięki temu buduje pozytywny wizerunek całej organizacji, a to może przyczynić się do złożenia kolejnych zamówień przez klienta.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 80% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.