Budowa systemu zarządzania ryzykiem
Każda działalność gospodarcza jest narażona na różnego rodzaju zagrożenia, czyli ryzyka pochodzące z wewnątrz i zewnątrz organizacji, gdyż żadna firma nie działa w próżni. Brak systemu zarządzania ryzykiem w organizacji tymczasowo nie spowoduje negatywnych skutków, gdyż może się to przykładowo zbiec w czasie z pozytywnymi uwarunkowaniami, jednak na dłuższą metę system zarządzania ryzykiem jest niezbędny.
Co oznacza termin „ryzyko”? Ryzyko jest definiowane jako możliwość wystąpienia zdarzeń zarówno negatywnych, jak i pozytywnych, które mogą mieć znaczący wpływ na osiągnięcie celów, które sobie organizacja stawia. Ryzyko mierzone jest w kategoriach następstw i prawdopodobieństwa: następstwa mogą być przykładowo dramatyczne, ale prawdopodobieństwo małe lub odwrotnie. Możliwe kombinacje skutków ryzyk i prawdopodobieństwa ich wystąpienia przedstawia rysunek.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 92% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.