AR zwiększa sprzedaż - i to znacznie!

Rzeczywistość rozszerzona (augmented reality – AR) jest doskonałą technologią dla osób, które oczekują wciągającego, spersonalizowanego doświadczenia, a w dodatku chcą sklepów otwartych 24 godziny na dobę, przez siedem dni w tygodniu. Tacy klienci mogą przeglądać oferty i kupować, gdy akurat mają na to ochotę i czas. I mogą to robić przy użyciu technologii AR, bez większych ograniczeń.

INFO_32_27.jpg

Firma Adloid, choć mało znana na polskim rynku, wzięła sobie do serca powyższe założenia. Stworzyła platformę, która zamienia dwuwymiarowe wyszukiwanie i odkrywanie produktów w pełnowymiarowe doświadczenie 3D. I to niezależnie od tego, czy chodzi o rynek samochodów, rowerów, mebli domowych, elektroniki użytkowej, czy innych produktów. Jak przekonuje Adloid, „platforma AR zapewnia konsumentom i firmom spersonalizowane wirtualne zakupy. Dodatkowo uczymy marki, jak korzystać z AR i wykorzystywać tę technologię do własnych korzyści”.

Najpierw sprawdź, potem kup

Na świecie ciągle wielu klientów nie chce kupować przez internet, bo wychodzi z założenia, że najpierw musi daną rzecz „wypróbować”. Buty chcemy założyć, meble obejrzeć i zastanowić się, czy zmieszczą się w naszym mieszkaniu, a kosmetyki – nałożyć i zobaczyć przed lustrem, czy prezentujemy się tak, jak sobie wyobrażaliśmy. Technologia AR w dużym stopniu rozwiązuje ten problem i przybliża klientów do kwestii „wypróbowywania”.

Wystarczy, że zalogujemy się w danym sklepie za pomocą nowoczesnego smartfona, by następnie jego kamera zeskanowała otoczenie i wirtualnie „sprowadziła” dany produkt do naszego domu. Nagle możemy np. umieścić stopę na podłodze przy wirtualnym bucie i przekonać się, czy rozmiar będzie odpowiedni, albo wstawić sofę do salonu, aby ocenić czy na pewno się zmieści. Nakładanie makijażu lub nawet zmiana koloru włosów – to także jest możliwe dzięki AR i bez wychodzenia z domu. Owszem, nie dotkniemy jeszcze danego produktu i nie poczujemy pod opuszkami palców np. faktury materiału. Nie da się jednak ukryć, że AR znacznie wzbogaca doświadczenia zakupowe i robi to w sposób cyfrowy.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 70% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.