Błędy w tradycyjnych systemach premiowania
Sprzedaż jest kołem napędowym przedsiębiorstwa. Zahamowanie sprzedaży przekłada się na straty finansowe, a w konsekwencji zagraża kondycji całej firmy. Dlatego zarządzający poświęcają dużo czasu na wyszukiwanie, a następnie wdrażanie nowych metod i rozwiązań, które mają na celu zwiększenie skuteczności prowadzonej sprzedaży. Nie bez powodu kładą też duży nacisk na opiekę nad działem sprzedaży i pracującymi tam handlowcami. Praca handlowców wymaga zaangażowania, czasu i determinacji. Dlatego w przypadku tej grupy szybko pojawia się zniechęcenie i wypalenie zawodowe, co ma swoje odzwierciedlenie w wysokiej rotacji. Firmy, chcąc zapobiec temu niekorzystnemu procesowi, starają się w jak najbardziej atrakcyjny sposób przyciągnąć, a następnie utrzymać najlepszych sprzedawców u siebie, uciekając się do różnych sposobów motywacji.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 92% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.