Wycena DCF jako element analizy fundamentalnej przedsiębiorstwa na przykładzie spółki z branży opakowań
Analiza fundamentalna stanowi zespół działań, które obejmują swoim zasięgiem badanie zarówno sytuacji zewnętrznej, jak i wewnętrznej przedsiębiorstwa. Ma ona na celu wyznaczenie „wewnętrznej” wartości firmy. Na cenę akcji na rynku publicznym ma wpływ wiele czynników, które niekoniecznie muszą być związane z wewnętrzną sytuacją spółki, a na przykład z realizacją przez inwestorów instytucjonalnych zysków, w ślad za czym podążają, często niesłusznie, mali inwestorzy. Analiza, której fundamentem jest sytuacja finansowa spółki, a nie przekonania panujące na rynku, służy określeniu opłacalności inwestowania w akcje danej spółki.
Analiza fundamentalna składa się z trzech etapów: analizy otoczenia firmy, czyli analizy makrootoczenia i analizy branży, wewnętrznej analizy spółki (składającej się z analizy sytuacyjnej oraz finansowej) oraz ostatniego i najważniejszego etapu, jakim jest wycena wartości akcji spółki.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 95% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.